A Napier Podcast: Intervju med Mark Abrami - Hootsuite

Get accurate and active Loan Data.
Post Reply
rabia963

A Napier Podcast: Intervju med Mark Abrami - Hootsuite

Post by rabia963 »

I denne podcast-episoden intervjuer vi Mark Abrami, Senior Manager for Business Value Services hos Hootsuite, en global leder innen administrasjon av sosiale medier.

Mark deler sin karrierereise fra psykologi til markedsføring, og hvorfor han bestemte seg for å spesialisere seg i markedsføring på sosiale medier. Han utforsker hvorfor han mener B2B-sosiale henger etter i forhold til B2C, og hvordan B2B-markedsførere trenger å overvinne frykten knyttet til sosiale medier.

Han deler også hvordan Hootsuites komplette bedriftsløsning vokser og skalerer med forskjellige organisasjoner, samt tips om hvordan du kan lykkes, og de sanne fordelene ved å ha en sosial administrasjonsløsning.

Markedsføring av B2B-teknologi på Apple Podcaster
Markedsføring av B2B-teknologi på Spotify
Markedsføring av B2B-teknologi på kjøp telefonnummerliste napierb2b.com
Transkripsjon: Intervju med Mark Abrami – Hootsuite
Mike: Takk for at du lyttet til marketing b2b Tech, podcasten fra Napier, hvor du kan finne ut hva som virkelig fungerer innen b2b-markedsføring i dag.

Image

Velkommen til den siste episoden av markedsføring av b2b-teknologi som podcaster fra Napier. I dag får jeg selskap av Marco Brahmi, fra Hootsuite. Velkommen til podcasten, Mark.

Mark: Takk, Mike. Takk for at du har meg.

Mike: Så, jeg er interessert, vet du, når det gjelder karrieren din, kan du fortelle oss hva du har gjort tidligere og hvordan du endte opp i Hootsuite?

Mark: Jada, um, jeg føler at jeg har en veldig interessant karriere, jeg studerte faktisk psykologi, jeg har en grad i psykologi. Men da jeg kom ut av universitetet, lette jeg etter jobb, jeg falt i markedsføring. Men du kan argumentere for at markedsføring og psykologi er veldig like. Du påvirker folks oppfatninger og følelser om visse ting. Så jeg endte opp i en markedsføringsrolle. Jeg var der på et firma som heter Pernod Ricard, som er verdens nest største vin- og brennevinsselskap. Jeg var der i åtte år. Og jeg jobbet meg fra en slags markedsføringsassistent helt opp til merkevaresjef i løpet av de åtte årene. Og mens jeg var i den rollen, var det tradisjonell merkevaremarkedsføring.

Så du vet, reklame og arrangementer og pakking. Men det var på den tiden 2008 2009 med digitale og sosiale medier ble en stor ting. Og som en del av rollen min fikk jeg utvikle og drive et par vellykkede merkevarekampanjer på Facebook tidlig i 2010. Og det var da feilen i sosiale medier slo meg. Og jeg trodde på den tiden at du vet, sosiale medier var kommet for å bli, det var ikke bare en kjepphest. Og jeg tror også at det faktisk kom til å være noe som ville ha stor innvirkning ikke bare på bedrifter, men på samfunnet selv. Og jeg følte denne trangen dette ønsket om å spesialisere seg i sosial markedsføring. Men selvfølgelig, du vet, 2010 2011, ikke mange organisasjoner hadde dedikerte sosiale medier-roller. Men jeg var veldig heldig som fikk en rolle i Expedia-gruppen tidlig i 2012, der min oppgave var å bygge og drive det sosiale medieteamet og strategien hos Expedia. Og så var det, det var veldig gøy. Du vet, reise er en flott vertikal å jobbe i på sosiale medier 70 % av innholdet på Facebook, er relatert til reiser, folk som deler feriebildene sine, ønsker om å lytte, og så videre. Så det var en flott tid og sted å være.

Og det falt også sammen med lanseringen og fremveksten av sosiale annonser, alle de irriterende tingene som vi nå tar for gitt i nyhetsstrømmen vår. Men du vet, tidlige dager da disse kom inn, og så det var mye eksperimentering og bruk av disse nye annonsene, formatene. Og jeg jobber faktisk til og med direkte med Facebook for å hjelpe dem med å utvikle et annonseformat, som fortsatt eksisterer i dag. Det er dynamiske annonser for reiser. Så jeg var veldig privilegert som kunne jobbe veldig tett med Facebook for å utvikle et av de irriterende annonseformatene.

Og jeg var hos Expedia i fire og et halvt år, og så ble jeg lokket bort til en startup. Og det ble veldig, veldig tydelig veldig raskt at startup-verdensmiljøet ikke var riktig for meg. Og så jeg var der bare noen måneder før jeg dro og jeg ble med i sage, og mange mennesker vil være kjent med salvie, du vet,
Post Reply